środa, 2 stycznia 2013

zmiany, changes, changements, Veränderungen

No i chyba wszystko staje się jasne... Napisałam dzisiaj do pana z Rotary... Dowiedziałam się że na 100% nie ma miejsc do USA... W sumie to o dziwo nie zaskoczyła mnie ta wiadomość. Wiedziałam że tak może być... Moim 2 wyborem była Brazylia. Już byłam prawie pewna że jak nie pojadę do USA to pojadę do Brazylii ale... Zawsze musi być jakieś ALE... więc dzisiaj rozmawiałam z wcześniej wspomnianym już panem z Rotary i dowiedziałam się że mam do wyboru: Brazylię, Francję i Niemcy... No i właśnie nie mam pojęcia co wybrać... Na początku jak się tylko dowiedziałam o tych możliwościach byłam pewna żeby jechać do Brazylii lub Niemiec... Do Brazylii ponieważ kręci mnie ten kraj.. no cóż poradzę. Kręci mnie kultura Ameryki Południowej i to że bym mogła się nauczyć tańczyć Sambę i inne tańce latynoskie i poznałam chłopaka z Peru i w ogóle mogę dostać zajebisty placement... Ale pan powiedział że do Brazylii mogę jechać na studiach na 3 miesiące... I jak się o tym dowiedziałam odpuściłam sobie.. Powiedziałam sobie że OK Brazylia poczeka. Teraz dylemat. FRANCJA czy NIEMCY. I się zaczęło na nowo. Argumenty za i przeciw obu krajom. I chyba wygrała Francja... Chociaż sama nie wiem. Uczę się Niemieckiego od 3 lat i nic nie umiem... Umiem tylko powiedzieć jak się nazywam, ile mam lat, zapytać się kogoś o to samo i policzyć do 100... to chyba tyle... Ale się z nim trochę osłuchałam... Ale do Francji chcę jechać ponieważ
tam jest ładniej. Jest Paryż ♥ Język jest ładniejszy, miększy... I ogólnie jest ładniej... Więc chyba wybiorę Francję. Ale w Brazylii czekają mnie 2 miesiące wakacji  Jak wy myślicie? Piszcie w komentarzach swoje opinie, pomysły i co tam jeszcze chcecie ;) No i uzasadniajcie swój wybór proszę :)

~Do napisania Maddie :)



9 komentarzy:

  1. Oddaje swój głos na Francje. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ja bylabym za Brazylia.
    nataliaskotnicka.blogspot.no - poczytaj sobie jej bloga, moze zmienisz zdanie. Prawda jest taka, ze do Francji i Niemiec takze mozesz jechac podczas studiow albo w kazdym innym momencie zycia - Niemcy sa obok nas, to jest kwestia przejscia kilku krokow. Francja jest ciut dalej, ale ciagle blizej niz Brazylia. Mysle, ze nigdzie nie doswiadczysz tak cudownej atmosfery jak tam, nie spotkasz na ulicy takich ludzi i nie bedziesz miala okazji zyc w tak totalnie innej kulturze jak ich.
    Wybralabym miejsce ktorej jest dalej i do ktorego dostep jest trudniejszy, a sam kraj o wiele bardziej kolorowy - w kazdym tego slowa znaczeniu.
    Jednak to bedzie Twoja dezycja :)
    - Klaudia

    OdpowiedzUsuń
  3. Brazylia zdecydowanie !
    BRAZYLIA x2391723612306198261293613613012371237013710
    Maciek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam bo zapomniałem napisać dlaczego jednak powinnaś wybrać Brazylię.
      Wybierz Brazylię, ponieważ będziesz miała szansę się nauczyć kompletnie nowego języka - portugalskiego ! (język romański tak jak francuski i hiszpański) same osoby na blogach które tam były pisały, że w ogóle nic nie umiały kompletnie po portugalsku, a po roku chodziły do kina normalnie ! tak jak tu http://gabrazila.blogspot.com/ - zobacz jej bloga ponieważ była w Brazylii z Rotary na rok szkolny 2011/2012. Portugalski jest jednym z najbardziej pożądanych dodatkowych języków obok holenderskiego,niemieckiego itd. masz większe szansy dostać pracę znając ten język.Brazylijczycy są bardzo, ale to bardzo uprzejmi i masz szansę poczuć się tam jak w prawdziwej rodzinie oraz powiększyć grono przyjaciół. Brazylia jest strasznie egzotycznym krajem i w ogóle, Boże Narodzenie tam jest gdy zaczyna się lato, jest to kompletnie inna kultura i w ogóle czy to nie brzmi zachęcająco - 10 miesięcy w Brazylii to tak jakby wakacje tam. ;D
      Piękne plaże, wycieczki oraz wakacje !
      Moim zdaniem w ogóle nie ma co się zastanawiać, wybierz Brazylię jeżeli chcesz żeby był to niezapomniany rok pod palmami ! - wiem,że to brzmi jak tanie hasło biura podróży, ale na serio ja bym wybrał ją na 100%, ufff ale się rozpisałem i mam nadzieję, że skusisz się na ten kraj bo do Francji i Niemiec możesz sobie na wakacje pojechać, a portugalskiego w Polsce nie jest tak łatwo się nauczyć po za tym. Więc wybieraj Brazylię :)
      A jeżeli nie jesteś nadal pewna to popytaj koniecznie osoby w Twoim otoczeniu, pozdrawiam.
      Maciek

      P.S. Tu masz blogi wymieńców którzy byli w Brazylii z Rotary oczywiście:
      http://gabrazila.blogspot.com/
      http://jerzykpodbijabrazylie.bloog.pl
      one-year-in-brazil.blogspot.com

      Usuń
  4. Brazylia, koleżanka wyżej ma rację. Do Niemiec czy Francji możesz pojechać w każdej chwili. No a z Brazylii pochodzi LACHOWSKI <333 może spotkasz więcej takich ciach <3

    OdpowiedzUsuń
  5. A może Australia ? Bo ciepło i też gadają po ang . Albo Kanada?

    OdpowiedzUsuń
  6. mam pytanie-do rotary będę się ubiegała o miejsce w listopadzie (wyjadę w przyszłym roku-mam nadzieję :)) )
    czy nie ma miejsca do usa, bo za późno składałaś? jak tak to kiedy składałaś?

    mam nadzieję, że jakoś nie jest szkoda Ci USA, na czy pewnie jest, ale najwidoczniej TAK MIAŁO BYĆ, pewnie w tych 3 krajach ma Ciebie spotkać coś lepszego :D
    wg. mnie Brazylia- 3 miesiące, czy 2 nie dadzą Ci takiego doświadczenia jak rok, poza tym Francja i Niemcy to godzina-trzy samolotem, więc pojedziesz tam, kiedy tylko zapragniesz, a Brazylia to nie wiem czy byś się zdecydowała o tak o na tydzień-bo to nawet sensu nie ma :)) ale zastanów się i wybieraj! życzę powodzenia.
    G.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dokąd jedziesz ? Zdecydowałaś się już ? Napisz coś jak będziesz zdecydowana ;)

    OdpowiedzUsuń